Tekne logo
 
---------

Temadage om Digital oplevelsesorienteret markedsføring

Netværket TEKNE arangerer temadage om Digital Oplevelsesorienteret Markedsføring i samarbejde med Forskerkontakten. Her sætter vi fokus på anvendelsen af digitale teknologier i skabelsen af ny og innovativ markedsføring. Temadagene byder på oplæg fra indbudte forskere og erhvervsfolk om emner som cross media, computerspil, lyd, avanceret visualisering og interaktion - alle med udgangspunkt i konkrete cases.

Lydens magt – et kommunikativt potentiale
Lyd har en særlig kraft, der påvirker os både følelsesmæssigt og kropsligt. Onsdag d. 29. oktober afholdte TEKNE en inspirerende temadag om lydens magt, hvor vi satte fokus på lydens betydning og potentiale i markedsføringen af produkter og brands.

TEKNE havde inviteret lydforsker Peter Vuust (professor ved DJM), direktør Karsten Kjems (Sonic Branding) og den anerkendte lyddesigner Richard Devine, der har designet lyd for firmaer som Nike, Apple Computers og Ford til at give deres individuelle bud på, hvordan lyd påvirker os, og hvordan det kan udnyttes som bevidst markedsføringsstrategi.

Musik, der bevæger
v. Professor Peter Vuust  ved DJM, Lektor i Kognitiv Neurovidenskab
 
Om musikkens påvirkning af mennesket auditivt, følelsesmæssigt, motorisk og sprogligt, og hvorfor vi overhovedet er udstyret med evnen til at lytte til, forstå og udøve musik. Med udgangspunkt i den nyeste hjerneforskning, fortæller foredraget også om musikkens betydning som subtilt kommunikationsmiddel af budskaber og om generelle og individuelle forskelle i den måde vores hjerner opfatter disse musikalske budskaber på.

Lydbranding – Et strategisk værktøj der spiller
v. Direktør Karsten Kjems, Sonic Branding
 
Under denne titel vil tilskuerne komme på en rejse gennem forskellige lyduniverser og musikalske stemninger, med forskellige horisontudvidende eksempler fra ind- og udland. Foredraget omhandler følgende emner:
Betydningen af musik og lyd for mennesker, markedsføring, kommunikation og nye medier.
- Hvis dit brand var en melodi hvordan skulle det så lyde?
- Hvordan sikrer man sig en rød tråd i den auditive kommunikation?
- Lyd og værdier - Hvordan får man udtrykt en virksomheds visioner og værdier via lyd?

Sound Design in Marketing
v. Lyddesigner Richard Devine (USA)

In my talk I will discuss working with some of today's corporate giants – from Apple Computers, to Microsoft, and Nike. I will focus on how to design sounds for companies that communicate the values that these firms want to be remembered by. Sometimes this can be a mnemonic tone, or a memorable TV spot.

I will be showing the Halo-3 Ad Campaign TV/Game spot, and the new 2008 Nike Kobe project TV Spots, and also a few other great examples of how to capture the essence of a company’s product (Lexus, Porsche). Hereby, I hope to illustrate that every company has a different feel that they want to represent.

print
-------
TEKNE
||Alexandra Instituttet A/S||Åbogade 34||8200 Århus N||tlf. 89425757||e-mail: info@teknenet.dk