Tekne logo
 
---------

In–between places

Onsdag d. 25. april 2007 kl. 13-16 i IT-byen i Århus

I dette miniseminar sætter vi fokus på hvordan man kan integrere nye former for digitale oplevelser i indretningen af opholdsarealer, butiks- og præsentationsområder. Hvordan kan man tænke disse arealer ind i en større helhed, så de bliver en del af virksomhedernes markedsføring? Og hvad kan man gøre for at bryde de traditionelle rammer, så arealerne bliver mere dynamiske og kreative? Hvordan kan man vha. brugerinddragelse og teknologi skabe nytænkning inden for udviklingen af oplevelsesrum - og nå brugerne på en ny måde?

Det vil Frank Pedersen, direktør for Kommunikation og Markedsføring i Jyske Bank og Kim Halskov, professor og leder af Center for Avanceret Visualisering og Interaktion (CAVI) på Aarhus Universitet, sætte fokus på med forskellige perspektiver og værktøjer.

Jyske Bank har inden for det sidste år lavet et gennemgribende re-design af deres filialer. Frank Pedersen vil fortælle om deres innovationsproces i forhold til udviklingen af deres nye filialkoncept ”Jyske Forskelle” og fortælle om deres bevæggrunde for udviklingen af konceptet og hvordan de med brugerne som omdrejningspunkt har udviklet et helt ny filialtype, der er ”mere butik end kontor”. Frank Pedersen har koncernansvaret for Jyske Banks kommunikation og markedsføring. Han har været drivkraft i mange af de forandringsprocesser Jyske Bank gennem årene har gennemført.

Kim Halskov vil fortælle om, hvordan man med brugerinddragelse og 3D visualiseringsredskaber kan skabe nye løsninger der imødekommer brugernes ønsker og behov og samtidig skabe oplevelser der styrker virksomheden og rummets funktion. CAVI har erfaring med at konceptualisere og udvikle forskellige typer af oplevelsesrum og præsentationsområder.

På seminaret vil vi diskutere mulighederne for at udvikle disse arealer. Vi vil bl.a. sætte fokus på hvorfor det er relevant, hvad virksomhederne får ud af det, hvad brugerinddragelse i udviklingsprocessen kan bidrage med, samt hvilke brugerinddragelsesmetoder, nye teknologiske redskaber og kreative kompetencer man kan anvende når rummets design skal gentænkes.

Alle deltagere vil undervejs få mulighed for at opleve og afprøve CAVI’s panorama- og 3D studiet og diskutere hvordan de kan anvendes i praksis som et visualiserings- og brugerinddragelsesredskab.

Målgruppe: Seminaret henvender sig til arkitekter, IT produktudviklere, designere, kunstnere samt virksomheder med interesse for området, f.eks. hoteller og indkøbscentre, virksomheder med større domiciler og banker.

Sted: IT-byen Katrinebjerg i Århus, Åbogade 34, 8200 Århus N, CAVI.
Pris: 250 kr. for medlemmer af NFBi og TEKNE, 750 kr. for ikke-medlemmer.
Tilmelding: Senest d. 18. april via www.nfbi.dk, info@teknenet.dk eller til Lene H. Mortensen, Alexandra Instituttet, tlf. 8942 5757.

print
-------
TEKNE
||Alexandra Instituttet A/S||Åbogade 34||8200 Århus N||tlf. 89425757||e-mail: info@teknenet.dk